
Autotund | Geenius.ee
See pole saade autopededele, vaid lihtsalt inimesele, kes oskab autoga sõita ja kes tahab meie seltsis pool tundi mõnusalt aega veeta. Stuudios on Autogeeniuse autorid nagu Hans Lõugas, Tarmo Tähepõld, Peeter Koppel ja teised.

Autotund | Geenius.ee
Vaba aeg
67 episoodi
Episoodid


14.09 Autotund #254: oma autoga Nürburgringile? Peep Pihotalo räägib, milleks pead valmis olema
Stuudiokülaliseks on Eesti Open Track rajapäevade üks asutaja ning autoentusiast Peep Pihotalo, kes on külastanud kümneid erinevaid Euroopa ringradu ning Nürburgringil aastatega läbinud pea 2000 ringi. Millal minna, palju maksab, mida arvestama peab, millised on lemmikrajad? Need ja paljud teised küsimused saavad väga põhjaliku vastuse. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
14.09.2023
1h 6 m


31.08 Autotund: rattarajal peaaegu bussi alla, uus Volkswagen Passat ja proovisõit väga kalli Peugeot'ga
Saatejuhid Tarmo Tähepõld ja Martin Mets arutavad, kas Leedu on parem kui Eesti või hoopis Poola? Ja kuhu jääb Läti? Tarmol läks ametlikult rattateel seisuks bussijuhiga, aga sellest pole hullu, sest see nädal avalikustati uus Alfa Romeo! Lisaks - kas 23 miljonit uue Rolls-Royce'i eest on mõistlik? Ja siis muidugi nädala olulisim uudis, mida Põlvamaal on ammu oodatud: uus Volkswagen Passat! Proovisõidame uue Peugeot 508 universaaliga. Väga kallis, aga sellele on lahendus.
31.08.2023
40 m


26.08 Autotund #251: hobiauto oksjonilt, keritud hodomeetrid ning proovisõidus Honda e:Ny1 ja Mercedese mõistlik pistikhübriid
Kas bussirajal sõitmine on okei? Oleneb. Kas automaksu petitsioon esitas mõistliku küsimuse? Ei. Pikemad teemad käsitlevad aga toredamaid asju: kuidas Margus omale oksjonilt vägeva Audi ostis, kuidas Saksamaa mõistuse pähe võttis ja lisaks kaks proovisõitu. Üks on Honda veidra nimega uus elektriauto ja teine, nagu Margus ütles - "jumala hea auto!" Mercedeselt. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
25.08.2023
50 m


15.08 Autotund #250: Mida tähendab täna autokoolis õppimine?
Tänases saates räägime autokoolist ja kuidas seal täna on üldse õppida. Kas õpetajad on normaalsed inimesed? Kas sõidutundide arv on piisav? Mis on on kõige olulisemad asjad, mida autokool on värsketele juhtidele õpetanud? Saates on külas Linda-Liis Laikoja ja Anna-Maria Naanuri Geeniusest, kes on värske autokooli kogemusega ja jagavad neid ka meiega. Saatejuht on Martin Mets.
15.08.2023
30 m


09.08 Autotund #249: Tarmo käis Goodwoodil, kuidas polt rehvi katki tegi ja kõnniteedel peatumisest
Tarmo Tähepõld on ajutiselt puhkuselt tagasi ja räägib sellest, kuidas ta käis Inglismaal Goodwood Festival of Speedil ja miks ta soovitab ka teistel seda teha. Lisaks tuleb juttu ühest vanast Opelist, kõnniteedel peatumisest ja kahepäevasest parkimisest Saaremaal, mille põhjustas rehvi lõhkunud polt. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets.
09.08.2023


31.07 Autotund #248: Automaksust, rahunemispeatusest ja koertest autos
Tänases Autotunnis räägime kõigest sellest, mis vahepeal on liikluses toimunud: kütusehinnad on tõusnud, automaks on tulemas, rahunemispeatus on tagasi ja autokoolide õppekavades on muudatused. Ja räägime ka kõige põletavamal teemal: kuidas transportida koeri autos. Saatejuhid on Gregor Sibold ja Martin Mets.
31.07.2023
32 m


14.06 Autotund #242: autoliiklus südalinnas ja Bentley Continental GT Speed
Seekord läheb Tarmo käima loo peale, mida ta küll ise ei kirjutanud, aga ise avaldas. Teemaks siis vana hea peatänav ja see, kas mingid piirkonnad peaks autodele sulgema või ei. Ja kui sulgeda, kas siis ka nii erilistele autodele nagu Bentley Continental GT Speed? Teemasid muidugi teisigi! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
16.06.2023
39 m


8.06 Autotund #241: maksukogumise GPS, 100 aastat vana elektriauto sõiduulatus ja sõit veidra ideeautoga
Uues "Autotunnis" jõuame taas automaksuni ja selle kogumiseks autode jälgimiseni GPS seadme abil. Loodame, et mitte ükski entusiastlik poliitik seda saadet ei kuula, sest meil on veel häid ideid. Tarmo käis autokogunemisel, sõitis elektriautoga aastast 1930, Citroen Oliga aastast 2040 ja promob jälle Le Mansi. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist
09.06.2023
38 m


31.05 Autotund #241: mis plaanid on värskelt asutatud Eesti autoomanike liidul?
Seekord on külaliseks Eesti autoomanike liidu asutaja ja juhatuse liige Simmo Saar. Uurime, miks selline liit asutati, mis on eesmärgid ja kuhu see kõik võiks välja jõuda. Kuidas teha automaksu ning kaitsta autoomanikku? Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
31.05.2023
38 m


Autotund 26.05 #240: elektri-Mercedeste sõiduulatus, 911 vs Cayman ja Martin Rump räägib Le Mansist
Selles Autotunnis teeb teeb Tarmo pikema tiiru sisuliselt kõikide Mercedese EQE ja EQS mudelitega ja päästab Porschedega endas ringrajal looma valla. Räägime GPSiga automaksustamisest ja uues autoomanike esindusorganisatsioonist. Samuti on saates katkend pikemast intervjuust Martin Rumpiga, kes stardib 10. juunil aasta suurimal võidusõidul. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets.
29.05.2023
59 m


10.05 Autotund #239: kolm omamoodi elektrimaasturit Aasiast ja elu võimalikkusest Tallinnas
Martin käis Võrumaal, Tarmo käis vanavara laadal ning üritame neid kogemusi Tallinna aina hullemaks muutuva liiklussuve valguses rõõmsasti jagada. Proovisõidus oli korraga kolm omamoodi välimusega elektrilist linnamaasturit: Subaru Solterra, Nissan Ariya ja Hyundai Ioniq 5. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
11.05.2023
41 m


3.05 Autotund #238: kaheksa tunniga Aafrikasse, automaksuvabalt
Tarmo käis puhkusel, suutis 8 päevaga sõita pea 3000 kilomeetrit ning loomulikult tuli tagasi ka mõne omamoodi autokogemusega. Tükk aega pole ka automaksust rääkinud, seega parandame ka selle vea. Ja paar head uudist veel! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
05.05.2023
41 m


20.04 Autotund #237: Volkswagen ID.7, Hyundai Ioniq 6 ja spetsialistidega süvitsi elektriautode laadmisestst
Stuudios on külas Eleporti tegevjuht Raul Potisepp ja Eleporti tehnoloogiajuht Rain Neemlaid. Raul käis Berliinis uut Volkswageni ID.7 sedaani oma silmaga vaatamas ja jagab esmamuljeid, aga kui laadimisteenuste pakkuja on stuudios, siis tuleb seda ära kasutada! Miks laadimine tõrkuda võib? Mis värk on kaardimaksetega? Kuidas sellises äris üldse ellu jääda? Aga räägime ka Rauli ja Raini isiklikest kogemustest ning nende lemmik-elektriautodest. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
20.04.2023
1h 2 m


13.04 Autotund #236: automaks tulebki, aga milline versioon oleks kõige mõistlikum?
Loomulikult võtame ette pommuudise ehk automaksu teema - miks, kuidas ja kellele? Variante on ju erinevaid, aga milline on meie arust see õigeim? Lisaks veel BMW gigamaasturist (mis on siiski hübriid, mitte elektriauto, nagu Tarmo ekslikult mainis) ja muudki juttu. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
14.04.2023
36 m


6.04 Autotund #235: parimad ja halvimad kasutatud autod Soome statistika järgi
Saates vaatame Soome tehnoülevaatuste statistikat ja püüame seal leida loogikat ja põhjendusi. Tarmo Alfa-elu sai uue ja traagilise peatüki, Euroopa liit kardab e-kütuste väärkasutust ning erinevate murede edastamiseks on Eestis mitu head veebikeskkonda. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
06.04.2023
39 m


31.03 Autotund #234: Renault Avantime, parkimisviha ja hobiautode raske taak
Autotunnis on külas Raiko Ausmees Masinawärgist ning võtame ette väga laia spektrumi erinevaid teemasid. Käigukastide hooldus, kummaline Renault Avantime, "valesti" parkimine/peatumine, Lamborghini uus superauto, CFMOTO tsiklid Istanbuli F1 rajal ja mõned asjad veel. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
31.03.2023
57 m


24.03 Autotund #233: kas 30 000 euro eest lõbusaid autosid ka saab?
Kui eelmises saates rääkisime edetabelist, kus reas 50 enam-vähem mõistlikku autot kuni 30 000 euro eest, siis seekord vaatame, mida erilist selle rahaga saaks. Lisaks jätkub Busso-saaga, millel Tarmo ei lase väärikalt surra ja Margus sai oma 1000-eurosest lahti. Siis veel raisatud ajast raudteeülesõitudel ning Lasnamäe rondiärikatest. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
24.03.2023
45 m


17.03 Autotund #232: parim proovisõidupäev lumes ja Eesti päikeseauto Solaride 2.0
Tarmo räägib, KUI hea sõidupäev tal oli ja miks. Martin arutleb, kas uus (võimalik) koalitsioon neljarealisi ehitab. Lisaks uuest Volkswageni elektriautost, mis sihib mõistlikku hinda. Aga kõige suurem teema on Solaride 2 ehk tudengite päikeseauto. Uus disain, uus tehnoloogia ja uus katse. Kuulake ja aidake noori ka! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
17.03.2023
1h


10.03 Autotund #231: suur võidusõit ümber Võrtsjärve, Hyundai Ioniq 6 ja uus Corolla
Me tegime võidusõidu! Aga võitja polnud mitte see, kes lihtsalt kõige varem, vaid ka kõige soodsamalt kohale jõuab. Bensiin vs pistikhübriid vs elektriauto. Lisaks panime müüki 1000-eurosed autod, sõitsime uue Hyundai Ioniq 6 sedaaniga ja uuenenud Toyota Corollaga. Stuudios on Tarmo Tähepõld, Margus Pipar ja Maarja Murdmaa Geeniuse uudisteportaalist.
10.03.2023
46 m


3.03 Autotund #230: soodsate pärismaasturitega Kõrvemaal ja elektrilistega Andorras
Selles Autotunnis klaarime eelmisest saatest üles jäänud võla ja Tarmo räägib ära, kus ja miks ta jälle reisil käis. Teine suurem teema on meie soodsate maasturite test. Kolm autot, millega julgeb päriselt natuke karmimatesse kohtadesse ronida ja need kõik maksavad vähem kui 30 000 eurot. Siis veel algavast (mõttetust) autopesuhooajast, uutest ülikiirlaadijatest ja kasutatud autode turuolukorrast. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
03.03.2023
38 m


23.02 Autotund #229: sõidame hipibussiga, "osaleme" liiklusõnnetuses ja pakume Boltile oma autot rendile
Uues episoodis läheme me kõigepealt korralikult vaidlema, et kas ja mida üldse riik peaks tegema, et me saaksime kenasti 2035 kõik elektriautodega sõita. Lisaks pakkus Tarmo oma (emotsionaalselt) kallist isiklikku autot Bolt Drive platvormile rendile ja sai pakkumise, mis tekitas rohkem küsimusi, kui vastuseid. Sellega emotsionaalsed ameerika mäed ei lõppe, sest lisaks õnnestus Tarmol näha kõrvalt ka ühte karmi liiklusõnnetust. Seda õnneks küll virtuaalreaalsuses. Ja ikkagi oli see karm. Ja siis muidugi proovisõit elektrilise Volkswagen ID.Buzziga! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
23.02.2023
53 m


17.02 Autotund #228: kas 1000 euro eest saab hea auto või rohkem häda ja viletsust?
Seekord võtame põhjalikult ette meie 1000-euroste autode katse. Kuidas meie pea pool aastat on möödunud, mis on õppetunnid ja kuidas on üldse seis selliste autode turul. Vaatame ka minevikku, kui samasugune katse sai tehtud 500 ja 800 eurot maksvate autodega. Stuudios on Tarmo Tähepõld, Kristjan Ojang ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist
17.02.2023
49 m


10.02 Autotund #227: autoajakirjaniku hõlpelu välismaa luksushotellides - tõsiasi või kuulujutt?
Selles autotunnis võtab saatejuht Martin Mets ette saatejuht Tarmo Tähepõllu ning uurib, mitu kilo kaaviari ühel tööreisil sisse vitsutatakse ning kuidas see kõik mõjutab tema erapooletust. Kas selliseid reise üldse on vaja? Lisaks räägime saates Martin Rumpi vägevast uudisest, Toyota RAV4 sportmudelist ja veel muudest asjadest. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
10.02.2023
51 m


4.02 Autotund #226: uurime, mida lubavad parteid liiklejatele ja sõidame üliharuldase Opeliga
Ega sellest ei pääse. Valimistest siis. Vaatasime programme ja esitasime parteidele ka konkreetseid küsimusi. Kas neljarealised on teema? Mis saab veapunktisüsteemist? Automaksud ja aktsiisid? Äkki aitab otsust teha. Proovisõit tuli aga eriti eriline, sest Tarmo sai sõita Opel Manta GSe kontseptautoga, mida on maailmas ainult üks! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
03.02.2023
48 m


26.01 Autotund #225: Eesti kütusemüüjate esindajaga hindadest, kütuseturust ja tulevikust
Stuudios on Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat, kes peab vastama saatejuhtide rasketele küsimustele. Miks meil on ikka igas tanklas koguaeg võrdsed hinnad? Miks maailmaturul langev nafta ei kajastu kütusehinnas ning millal keelatakse vanaaegne kütusemüük üldse ära? Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
26.01.2023
52 m


20.01 Autotund #224: millega jõuab Tallinnas kõige kiiremini tööle? Kindlasti mitte mopeedautoga
Autotunnis võtame ette eksperimendi, kus kahel erineval marsruudil üritasime hommikuse tipptunni ajal võimalikult ruttu tööle jõuda. Autod, ühistranspord ja jalgratas. Lisaks veel tanklapostide hinnaskandaalist, mopeedautode hävingust ja kõige pätimatest autodest. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
20.01.2023
39 m


13.01 Autotund #223: kuidas ikkagi on võimalik elektriautoga igapäevaselt elada?
Kuna meie elektriautode kogemused kipuvad koguaeg erinevatele karidele jooksma, siis kutsusime külla oma kolleegi tehnoloogiaajakirjanik Ronald Liive Geeniuse uudisteportaalist. Tema tegi selle ülemineku pool aastat tagasi ära ning jagab meile töötšätis ühtelugu oma kogemusi ja õpetussõnu. Ja me ikka ei õpi. Seega võtame siis Ronaldi ette ja uurime, kuidas on ikkagi võimalik igapäevaselt elektriautoga elada. Saatejuht on Tarmo Tähepõld
13.01.2023
47 m


7.01 Autotund #222: sõidueksamid, veapunktid ja Mercedes EQS luksusmaastur
Aasta esimene Autotund on maandunud. Arutame, kas sõidueksamid Eestis on ikka maksimaalselt hästi läbi viidud või kuhu on jäänud veapunktisüsteem. Veel meenutame legendaarset Ken Blocki, vaatame tagasi eelmise aasta liiklusnumbritele ja sõidame superluksusliku elektriautoga Mercedes EQS SUV. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
09.01.2023
35 m


21.12 Autotund #221: oma kogemusest räägib esimese eestlasena Le Mans'i 24h sõidul võistelnud Martin Rump
Seekord on Autotunnis külas võidusõitja Martin Rump ning Raiko Ausmees Masinawärgist. Lisaks võidusõidule räägime möödunud autoaastast, Porsche supermaasturist, Suzuki Katanast, Eesti autogaalast ja paljust muustki. Nii tore ja huvitav oli, et tegemist on ilmselt "Autotunni" pikkuse mõttes rekordsaatega! Ja rääkida oleks olnud veelgi... Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
21.12.2022
1h 34 m


15.12 Autotund #221: Eestil ei ole raha ega maavarasid põhiteede neljarealiseks ehitamiseks. Mis on alternatiiv?
Saates on tagasi liikuvusekspert Marek Rannala, kes on taas lauale toonud neljarealiste maanteede tulise teema. Kõik tahavad neid, aga kui süvitsi minna, vaadata numbreid ja reaalseid vajadusi, siis kas me saame endale neid lubada? Väga huvitavad faktid ja karm reaalsus. Räägime ühtlasi ka Tallinna rattateedest, lumest ja soolamisest. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
15.12.2022
57 m


7.12 Autotund #220: miks sa peaksid müüjalt küsima, kas autol on ketiga mootor?
Autotunnis räägime lumest ja ilmselt mitte viimast korda sel aastal. Samuti sellest, mida tähendavad uued EURO7 keskkonnanõuded ja kas ikka on vaja? Juttu tuleb šotlaste erilisest elektrimaasturist ja Eestisse registreeritud uuest McLarenist. Ja siis kasulikku tarbijanõu ketiga mootorite osas. Proovisõidus on luksuslik, aga diiselmootoriga Range Rover Sport. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
09.12.2022
40 m


2.12 Autotund #219: need on meie arust selle aasta kõige paremad autod
Autoaasta hakkab lõppema ja aeg tibusid lugeda. Võtsime kõik 28 uut mudelit, millega sel aastal sõitnud oleme ja panime need ritta. Kerge polnud, aga valmis ta sai. Lisaks räägime taas 1000eurostest autodest, Ferrari ooteajast, Opeli elektrikast ning selgitame, mitu aasta autot Eestis siis nüüd valitakse. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
02.12.2022
47 m


27.11 Autotund #218: proovisõidus üks Dakari kõrberallikas ja neli väga erinevat linnamaasturit
Olgu, Dakarile mineva Toyotaga saime sõita küll kaasreisijatena, aga elamus oli sellevõrra vägevam. Linnamaasturite rubriigis on hekseldamist kõvasti, sest sõidetud on Mazda CX-60, Nissan X-Traili, Mercedes-Benz GLC ja Maserati Grecalega. Ja uskuge või ei, aga on, mida rääkida. Peamiselt kütusekulust ja mitte head. Lisaks veel Porsche 911 Dakarist, seeriaautode kiirendusrekordist ja väga, väga kallist BMW erimudelist. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
28.11.2022
57 m


15.11 Autotund #217: miks osta garaaž, kuidas 1000eurosed ringrajal käitusid ja itaalia autode brändisolkimisest
Autotunnis arutame, miks töökojad tööd ei taha, kas tasuks endale osta garaaž ning miks on Volvo palju parem kui teised kaks 1000eurost, eriti kui need päriselt proovile panna. Lisaks, kas Alfa Romeo kottide kinkimine Maximas on sama tark tee kui Maserati ja Barbie koostöö? Veel Volvo uuest elektriautost ning mopeedautode juhilubadest. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
15.11.2022
48 m


9.11 Autotund #216: segadus talverehvidega, mopeedautode läbikukkumine ülevaatusel ja lahtine ratas
Uues Autotunnis räägime uuest talverehvide tähisest, mis tekitab palju segadust, ei taga kvaliteetset rehvi ja toob paljudele peagi halva üllatuse. Lisaks räägime tehnoülevaatustest ja eriti just mopeedautode omast - esimesed tulemused on nüüd käes. Lisaks ka kahest väga haruldasest Porschest, mis Eestisse jõudsid ja automüügi tulemustest ning esitame küsimuse, et kes oleks nõus oma auto Bolt Drive's rendile andma? Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
09.11.2022
38 m


19.10 Autotund #215: Hiina ja Prantsuse imed Pariisi autonäitusel ja kolm erilist proovisõitu
Käisime Pariisi autonäitusel, mis polnud küll nii suur kui vanasti, aga rohkelt uudistamist oli küll. Eriti just Hiina autotööstuse toodangu osas, mida muidu kuskil ei kohta. Tublisti esindatud olid ka prantslased. Proovisõidus on päris erilised autod: Nissan Ariya, Polestar 2 ja V-8 mootoriga Range Rover, mis maksab pea 200 000 eurot. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Kristjan Ojang Geeniuse uudisteportaalist.
19.10.2022
1h 1 m


3.10 Autotund: kui hea auto saab 1000 euro eest?
Autolehel ilmub peagi 1000. number ja selle puhul ostsid toimetuse liikmed omale kõik kuni 1000 eurot maksvad autod. Mis valikud tehti ja kuidas üldse on turul seis sellise hinnaklassi sõidukitega, sellest räägimegi. Lisaks mudastest tänavatest, veelkord Ivanssonide autosurnuaiast ja üldiselt elust. Stuudios on Tarmo Tähepõld, Martin Mets ja Kristjan Ojang Geeniuse uudisteportaalist.
04.10.2022
40 m


26.09 Autotund #213: kuhu kadusid biokütused ja millised on parimad maasturid?
Autotunnis räägime suure paanikaga saabunud ja seejärel vaikselt kadunud biolisandiga kütustest. On meil neid üldse veel? Räägime ka meie uuest edetabelist, kus reastasime uued Eestis müüdavad maasturid, aga fookusega just maastikuvõimekusele. Enamjaolt. Lisaks kriisitanklatest, lollidest tarkadest autodest, raudrasketest sportsedaanidest ja ühest ebaõnnestunud akuostust. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
28.09.2022
45 m


19.09 Autotund #212: Los Angelese autokultuur, soodne ja teistsugune rendiauto ning selle probleemid
Seekord on kavas reisisaade. Tarmo veetis nädala Los Angeleses ja tegi ainult autoasju: inimesed, sõidud, muuseumid ja autokohtumised. Praktilist reisinõu saab ka. Ja seda, kuidas rentida omale soodsalt BMW kabriolett. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Eleen Änilane Geeniuse uudisteportaalist.
20.09.2022
51 m


31.08 Autotund #211: 6200 km Lada roolis ja miks Soomes võib tuunida, aga Eestis mitte?
Selles saates on suuremaid teemasid lausa mitu. Kristjan Ojang räägib, millin valu või võlu on läbida 20 päevaga 6200 km vana Lada roolis. Sama reisi raames külastati ka Soome hot-rodi ehitajaid ja tekkis küsimus, et miks Soomes see nii levinud on, aga Eestis mitte. Kas asi seadustes või rahas? Tarmo käis romurallil ja Kristjan sõitis Škoda Enyaq RS Coupega. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Kristjan Ojang Geeniuse uudisteportaalist.
31.08.2022
58 m


23.08 Autotund #210: kas politsei käitus ebaõiglaselt?
Seekordses Autotunnis käime põhjalikult üle juhtumi, mis veebis palju vastuolusid tekitas. Maanteel (põhjendamatult) aeglaselt sõitnud politseiauto trahvis esimest möödasõitjat. Miks? Lisaks veel häirekeskuse õnnelikult lõppenud eksimusest, õlivardast, Hispaania rendiautodest ja Monterey autonädalast. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
24.08.2022
49 m


8.08 Autotund: keskmise kiiruse kaamerad, MyBee autorent ja McLareni tossud
Seekordses Autotunnis võtame läbi mitmed olulised teemad nagu näiteks jalanõud, Lamborghini NFT'd, keskmise kiiruse kaamerad, automüügi ja haagissuvilaga sõitmise. Ja üht-teist vast veel. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
10.08.2022
45 m


2.08 Autotund #209: Lamborghini proovisõit, Enyaqiga Hispaaniasse ja tagasin ning liikluskaos
Tänase saate külaline räägib, kuidas ta käis autoreisil Hispaanias ja seda Škoda Enyaqiga. Kuidas õnnestus ja palju maksma läks? Lisaks saime pikema tiiru teha Lamborghini Urusega. On siis hea? Või pigem nagu Kalamaja liikluskorraldus, millest ka juttu tuleb. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
02.08.2022
1h 3 m


21.07 Autotund #208: eestlaste Liigu tahab reisil autorentimise palju lihtsamaks ja moodsamaks teha
Seekord on saatekülaliseks Annemari Muru idufirmast Liigu ning räägib, kuidas nad plaanivad autorendi vanast, segadustekitavast ja paberirohkest maailmas välja tuua. Ja üllataval kombel mitte ainult IT-lahendusega, vaid ka oma autopargiga. Lisaks rallime murutraktoritega, säästame kütust, kiidame sedaane ja võtame läbi mõned levinud eksiarvamused liiklusseadusest. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Kristjan Ojang Geeniuse uudisteportaalist.
22.07.2022
59 m


14.07 Autotund #207: kust tulevad need 50 000 autot Eestis, millel tegelikult ei tohiks ülevaatust olla?
Võtame pulkadeks transpordiameti väite, et iga aasta läbib Eestis ülevaatuse 50 000 autot, mis tegelikult seda teha ei tohiks. Kust see number tuleb? Oma vastuse annab ka tehnoülevaatajate liit. Lisaks räägime uuest MyBee autorendist, kuutasuga istmesoojendusest, rattakelladest, rallist ja Kiaga tippkiirusel sõitmisest. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
14.07.2022
57 m


4.07 Autotund #206: kas maanteedel peaks tippkiirus olema 80 km/h?
Euroopa transpordiohutuse nõukogu soovitab Eestil üle vaadata kiiruspiirangud ning vähendada maanteedel ja linnapiirkondades kiirust, näiteks maapiirkondade teedel soovitatakse alandada kiirust 80 km/h peale. Tundub vajalik? Lisaks veel suvest, prantsuse autodest, BMW M3 universaalist, Goodwoodi olulisusest ja Android Autost. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
04.07.2022
40 m


17.06 Autotund #205: Peeter Koppel selgitab, miks kütuse hind rallib, kas keegi on süüdi ning mis saab edasi?
Stuudios on üle pika aja Peeter Koppel, kellega võtame põhjalikult ette hinnatõusu teemad, mis puudutavad autoomanikke- ja huvilis: kütusehind, autode hind ja muud hinnad. Lisaks ka toredamatel teemadel, nagu Peeter Koppeli sõidukogemused, unistuste autod ja üldisem autojutt. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
17.06.2022
1h 5 m


13.06 Autotund #204: miks maksab margiesinduses töötund juba 100 eurot?
Autotunnis viskame pilgu autoteeninduste maailma, kus margiesinduses on hinnad kerkinud kohati juba saja euroni töötunni eest. Millest selline hind tekib? Lisaks veel CityBee uuest hinnastamisest, parkimistrahvidest, Ülemiste autokogunemistest ja eestlasest Le Mansis. Proovisõidus põgusalt elektriline Ford Mustang Mach-E ja uus Opel Astra. Saatejuhid Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
13.06.2022
52 m


3.06 Autotund #203: sõidame elektriliste luksus-Mersudega, mis on ootamatult soodsad
Eriti arvestades kütusehindu, millest me ka räägime. Naljakat ei ole seal midagi. Samuti tulevad jutuks kiiruskaamerad, mida omavalitsused paigaldada ei taha ning autode hinnad ja meie mees Le Mans'is. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
03.06.2022
44 m


26.05 Autotund #202: kas Eesti elektrivõrk suudab ära laadida 100 000 elektriautot?
Saate fookusteemaks on taas elektriautod. Kui mõned prognoosid räägivad 10 aasta pärast kuni 100 000 elektriautost, siis kuidas on selleks valmis meie elektrivõrk? Kohal on Kert Pääbo Enefit Voltist ja Rasmus Armas Elektrilevist. Lisaks räägime ülevaatuspunktidesse tulevatest lisakaameratest, maailma kalleimatest autodest ning muidugi elektritõuksidest, mis tagasi tänaval. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
27.05.2022
53 m
See pole saade autopededele, vaid lihtsalt inimesele, kes oskab autoga sõita ja kes tahab meie seltsis pool tundi mõnusalt aega veeta. Stuudios on Autogeeniuse autorid nagu Hans Lõugas, Tarmo Tähepõld, Peeter Koppel ja teised.