![](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/6daf3e50-a0a6-11ed-b4bb-a757a19c373a.jpg?w=306&r=1%3A1)
![](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/6daf3e50-a0a6-11ed-b4bb-a757a19c373a.jpg)
Stuudios on seekord Youngtimer Camp 2024 žürii esimees ja autoajakirjanik Tõnu Korrol, kes teeb põhjaliku eelvaate, mida seekordselt näituselt oodata on.
Ja kui Tõnu juba stuudios, siis räägime tema sõitudest BMW Z3, Saab 9-3 ja Alfa Romeo GTV Spider avaautodega ning tänaseks ikka väga haruldaste Audi Quattro ja Lexus LS400'ga.
Sekka ka paar särtsakamat autouudist ja saigi jälle väga hea saade!
Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Selles Autotunnis räägib Margus Pipar oma unistuste reisist Saksamaale, kus külastas mitmeid tehnikamuuseume ning pääses ka kohtadesse, kuhu tavainimest ei lasta.
Lisaks oli ta mingil põhjusel nõus istuma Stefan Arandi kõrvalistmel F2 demopaadis ning sõitma üle Harku järve ebainimliku kiirusega ning mitte ainult otse.
Tarmo räägib uue Mazda MX-5 sõidukogemusest ja Margus jagab vanemate versioonide mälestusi.
Viimastel nädalatel on meedias ilmunud mitmeid lugusid elektriautode kohta, mis ühel või teisel viisil toovad välja erinevaid probleeme. Üks neist ka meie sulest, kus uurisime, kas Saksamaa ja teiste riikide tehnoülevaatuste statistika väga kehvad tulemused elektriautodel on suur probleem?
Aga muidugi mitte ainult sellest. Tarmo on hull fomo ja probleem Fordi uue mudelinimega. Martinil ei ole, aga tema tahab lauale tuua Rapla kuulsad kummipostid. Räägime ka võltsitud Ferraridest ja muidugi automüügi tulemustest.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Juuli esimeses Autotunnis võtame läbi mõned olulised kommunaalteemad, millest üks on Otepääle tehtud liikluslahendus, mis tekitab rohkem küsimusi kui annab vastuseid.
Rootslased sõitsid väga kiiresti autoga ja Tarmo on moodsa tehnikaga hädas.
Mis veel, seda kuula juba ise. Saatejuhid on Martin Mets ja Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Saatekülaline Sulev Ladva jagab oma kogemusi show-rallilt Drivestonia, kus Eesti teedel läbisid kiired ja veel kiiremad autod üle 600 kilomeetri, millest osa oli ka ilma kiiruspiiranguteta.
Vana Le Mansi hundina teeb Sulev ka tagasivaate selle aasta olulisematele seikadele ning eelvaate 29.06 startivale Spa 24h sõidule, mida ta Autogeeniuses ka live-blogina kajastab.
Ja siis võtame ette kaks uut V-8 mootoriga sportautot, mis on rasked, väga rasked.
Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Tarmo osales autooksjonil, mille ta võitis ja ei võitnud ka. Muidugi vaatame lähemalt uut Bugatti Tourbilloni, mis viib kõik täiesti uuele tasemele.
Muidugi on ka "kommunaaluudiste" plokk, kus vaatame teede-ehitust ja riigilõive. Aga lisaks ka Nissan Leafi akude hinda.
Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Seekordne saade jaguneb põhimõtteliselt kaheks, kus esimeses pooles läbime mitu olulist "kommunaaluudist", mis puudutavad meid kõik ning teises pooles saate kuulata, kuidas toimib "käigukastiga" Ioniq 5 N või milliseid elamusi pakub 950-hobujõuline Taycan Turbo S.
Ahjaa, Tarmo läbis raske kadalipu nimega jalgrattaost ning korraks piilume jälle automüüginumbreid.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Stuudios on seekord külas Margus Kastein, kes on Inbanki Balti äride juht ning juhatuse liige ja seotud ka Mobirega. Seega on tal väga hea ülevaade nii kasutatud autode kui ka uute autode turust.
Kas hobiautot on mõtet laenuga osta? Milline on seis turul enne automaksu ning üldine sissevaade automüügi maailma.
Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Täna võtame ette uue Autoleht Ekstra, kus ilmus muidugi ka edetabel. Ritta sai 30+9 kasutatud autot hinnakklassis kunni 10 000, kuni 20 000 ja kuni 30 000 eurot.
Aga lisaks mõõtsime ka hobiautode kütusekulu, käisime mitmel seiklusel ja panime Peeter Koppeli Maserati rooli.
Hästi veidi ka liiklusest, automaksust ja seadustest. Saatejuhid Martin Mets ja keskmisest väsinum Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Selles saates on kaks teemat, aga see-eest suured ja põhjalikud ning selleks on appi tulnud Raiko Ausmees Masinawärgist ja off-roadi spetsialist ning Eesti autospordi liidu 4x4 komitee liige Tormi Tamm.
Kõigepealt võtame kokku hooaja esimese ja väga suurelt ette võetud Open Tracki rajapäeva Porsche Ringil Pärnus. Kes osalesid, mis aegu sõideti ja kuidas üritus üldiselt õnnestus?
Põhjalikult räägime aga maastikusõidust. Kuidas end ette valmistada, kui on suur soov oma ATV-d, linnamaasturit või juba väheke võimekamat mudakolli niimoodi proovida, et maaomanikega tülli ei läheks, vangimajja ei pandaks ja auto ka terveks jääks (enam-vähem)?
Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Päike paistab, ilm on hea ja seetõttu oleme positiivses meeleolus ja viriseme pigem vähem. Aga mõned asjad, mis maailmas valesti, võtame siiski ette. Näiteks start-stop süsteemi.
Käime kiirelt ka sõitmas ning menüüs on Kia EV9, Citroen Berlingo, Renault Austral ja Škoda Kodiaq. Kõik väga mõistliku hinnaga autod. Jah, isegi Kia EV9.
Ja nagu ikka, teemasid on veel, aga kõike ei saa ju ette ära rääkida! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Selles saates on teemaks üks rõõmus sündumus. Autogeeniuse portaal sai seitsme aastaseks ja sellega seoses vaatame, mis tehtud ja kuidas see sündis.
Edasi läheb tõsisemaks, sest teemaks tuleb nii kindlustuse hinnatõus, uus lähenemine automaksule ning üldine auto omamise hinnatõus. Meil on numbrid!
Ja nagu ikka, jutt käib ühest seinast teise ja kõik see on jube tore!
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Seekord on saates ainult üks, aga see-eest väga põhjalik teema. Liikluspsühholoog Inna Gorislavskaja vastab meie küsimustele ja teema saab põhimõtteliselt kokku võtta, et miks me oleme sellised nagu me oleme?
Miks suvekuudel liiklus ohtlikum on? Kas kõik üldse on võimelised normaalselt liiklema? Kuidas karistused ja kampaaniad mõjuvad? Ja palju muid asju, mis vestluse käigus välja kooruvad.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Saade keskendub seekord liiklusele, sest transpordiamet avalikustas keskmise kiiruse kaamerate testi tulemused ning need on loomulikult rahva jälle kaheks löönud. Meil justkui nagu oleks tohutut probleem ja samas ... ei ole ka?
Võtame ette ka kummipostid, politsei küsitava karistuspoliitika, aga ka ühe väga praktilise ja olulise igapäeva teema nagu naastrehvid. Tasub kuulata, sest meil on teile konkreetne vastus igavikulisele küsimusele!
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Autolehel oli vahepeal 25. juubel. Margus Pipar räägib, kuidas iidsel ajal autoajakirjandust tehti ning millised olid tema esimesed sammud sel raskel rajal.
Tallinnas avati uus Maserati esindus, Porschel tuli Cayenne'i võimsam versioon ja liiklustalgud lõppesid. Lisaks lugu sellest, kuidas ka andmebaaside ajastul võib autoostuga valusalt vastu näppe saada.
Sõiduproovis on 7 (!) erinevat autot ja mitmed neist Eesti läbi aastate lemmikud: Toyota Camry ja Land Cruiser, Škoda Superb ja Kodiaq, Volkswagen Passat, Citroen C5 X ja Peugeot 508.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
Ärikäigu 38. osa külaliseks on raamatupidaja ja ettevõtja Virge Ratassepp, kes räägib, miks raamatupidajad erilise hoolega kalendrit jälgivad ja mis on nende jaoks kõige tähtsamad kuupäevad.
Saame teada, kes on raamatupidamisettevõtte jaoks ideaalsed kliendid ja mida teevad raamatupidajad siis, kui ettevõtja plaanib mõnd hämarat skeemi?
Kuuleme, kui kaua võtab aega majandusaasta aruande tegemine ning kes on firmade masskustutamise juures olnud võitjad ja kes kaotajad?
Saame ka teada, milliste võlgade puhul läheb raamatupidaja peas pirn põlema, mitmel ettevõttel ja miks on Virge soovitanud ise asjad kokku pakkida ja mitu firmat on ta hädast välja päästnud?
Saadet juhivad Geeniuse ajakirjanikud Martha-Beryl Grauberg ja Kaire-Külli Vaatmann.
Tarmol vedas ning sai minna uue Toyota Camryga sõitma... Californiasse. Aga nii kaugele paariks päevaks ju normaalne inimene ei lenda, seega Tarmo maandus kolm päeva varem ja täitis need taas bensiinilõhnaga.
Aga mitte ainult, ka elektriautod on teema. Ta käis näiteks elektriautode kogunemisel, kus oli 20 Cybertrucki ja kohal Tesla peadisainer Franz von Holzahausen.
Käis ka hiiglaslikul hot rod'i festivalil, rentis lahtise Porsche ja sai tänu sellele Los Angeles'i autokultuuri jälle seestpoolt näha.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Seekord on stuudiosse taas Raiko Ausmees Masinawärgist, kes teeb ülevaate, kuidas meil mootorispordis läheb. Ja tundub, et läheb hästi. Ott Tänakut teavad kõik, aga tegelikult käib erinevates sarjades kõva andmine ja eestlased on saanud mitmel pool jala ukse vahele.
Aga räägime ka värskest nimekirjast, kus on välja toodud kõige räpasemad ja kõige loodussõbralikumad uued autod. Seda siis kogu elutsükli vältel.
Ja küll me Raikoga mõne teema veel leiame.
Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Nädala sündmuste puhul jäi Tarmole silma politsei veider lahendus konfiskeeritud radaripüüdjate osas ja Martinile üks väga oluline statistika, mida riik meile endale sobivalt serveerib. Me ei ole rahul.
Lisaks räägime selle hooaja suverehvide testitulemustest, auto ostmisest internetist ja sellest, kas tanklas saab ikka õige koguse kütust.
Proovisõidus on täiesti uued Peugeot e-3008 ja Renault Scenic E-Tech elektrimaasturid. Kumb prantslane on parem?
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Saate põhiteema on transpordiameti sõidueksamid, mille puhul avaandmete analüüs näitab, et hämmastavalt palju oleneb läbimine sellest, millise eksamineerija juurde satud. Kuidas see on võimalik ja mida arvab asjast transpordiamet ning spetsialisid?
Põgusalt räägime ka "Ferrari" filmi autodest, mille leidmise eest hoolitses eestlane, ühest ägedast garaažist ja avastusest, mida Tarmo tegi kahe elektriauto esitlusel.
Stuudios on Tarmo Tähepõld, Martin Mets ja Kert Avasalu Geeniuse uudisteportaalist.
Lekkivatest voolikutest moodsal ajal pääseme? Tahaks loota, sest Tarmo pidi taas tegelema väga tüütu kütuselekkega. Martin jällegi mõtleb, kas trahvimäärade tõstmine elu ohtlikumaks ei tee?
Järjekordne elektriauto saab ootamatult ka sisepõlemismootoriga versiooni, naistepäev on üks ohtlik värk ja ekraanile ei tohi liiga palju asju ka kolida. Kommunaaluudistes räägime Aafrika soolast, mis meie autosid veel eriti määrib.
Proovisõidus on rohkem kui 1100 hobujõudu ja need jagunevad vaid kahe auto vahel. Kogumass on neil omakorda 5,5 tonni. Kas Ameerika hullus täidab ka meie tänavad?
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Tahtsime rääkida tegelikult lausa kolmest väga olulisest Volkswagenist, aga õnneks napilt enne saadetud meenus üks tõsiasi, mis oleks võinud lõppeda meile väga valusalt. Aga uue Tiguani ja ID.7 võtame küll juppideks.
Lisaks uuest Renault 5 retroautost, Elon Muski "geniaalsest" ideest ja kurvast tõdemusest, et üks väga kihvt autoklass on põhimõtteliselt kadunud.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
Seekord on proovisõidus kaks päris põnevat autot - soodne GWM Ora 03 Hiinast ja Mazda pöördkolbmootoriga pistikhübriid MX-30, mida edasi viib hoopis elektrimootor. Vot, kus mõtlevad välja!
Lisaks arutame, kuidas eetiliselt autot osta, korraks pöördume veel tagasi Tallinna kiiruspiirangute juurde, räägime uuest Mini Cooperist ja BMW hiiglaslikust 5. seeriast.
Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.