Autotund | Geenius.ee
See pole saade autopededele, vaid lihtsalt inimesele, kes oskab autoga sõita ja kes tahab meie seltsis pool tundi mõnusalt aega veeta. Stuudios on Autogeeniuse autorid nagu Hans Lõugas, Tarmo Tähepõld, Peeter Koppel ja teised.
Saatejuhid
Martin Mets, Kristjan Ojang, Margus Pipar, Tarmo Tähepõld, Eleen Änilane, Hans Lõugas
Episoodid

Selles autotunnis hoiame taas kätt pulsil automaksul ja kasutatud autode turul. Tundub, et praegu on päris hea aeg ostmiseks, sest valik on väga suur ja mõned inimesed ilmselt vägagi valmis hea hinnaga müüma.

Natuke joriseme elektriautode teemadel, arutleme fantoomsõidukite veidra ärimudeli üle ning reisime mõttes Ameerikasse, kus haamri alla läks hulk veidrat autokraami. Proovisõidus on uuenenud Alfa Romeo Giulia

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

 

31.10.2024 52 m

Saates võtame teemaks uued kaamerad, mis salamisi Tallinnasse on ilmunud. Mida need pildistavad ja mis saab edasi? Lisaks kurdame natuke autoomaniku raske elu üle, mis nõuab rohkelt raha. Kas ka elektriautoga?

Sõiduproovis on uus täiselektriline Renault 5, millega Tarmo käis Prantsusmaal sõitmas ja jagab esimesi muljeid. Retrot hästi teha on päris keeruline. Kas Renault sai hakkama ning kuidas on sõiduomadused?

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

25.10.2024 40 m

Seekord on fookusteemasid mitu. Tarmo veetis nädalavahetuse elektrilise G 580 EQ Technology maasturiga, aga ette võtame ka talverehvid ja selle, kas praegu on hea aeg uut autot osta? 

Lisaks räägime puulehtedest (ikkagi autosaade!), kiiruskaameratest, Ferrari uuest hüperautost ja CityBee muudatustest.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

18.10.2024 58 m

Seekordne saade sai suhteliselt liikluse ja igapäevateemade keskne, sest Martin on tagasi stuudios. Räägime nii Otepää eksperimendist, ohtlikumatest liiklussõlmedest ja parklatest, automüügist ning eksamitest.

Lisaks käis Tarmo Euroopas ja sõitis seal ... bussiga! Ja imetles mõnusat rattalinna Lõuna-Saksamaal. Ja müüb autot.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

11.10.2024 44 m

Tänane saade on ühe ja väga konkreetse fookusega - kasutatud autode turg oktoobris 2024. Kolme kuu pärast tuleb registreerimistasu ning auto eest peab maksma ka aastamaksu. Kas ja kuidas see hetkel kasutatud autode turgu mõjutab?

Nordauto tegevjuht Priit Ärmpaluga räägime lisaks veel ka sellest, milliseid autosid Eestis hetkel eelistatakse, kuidas neid rahastatakse, kuskohast tuuakse ning palju muud huvitavat!

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

04.10.2024 39 m

See saade on kiire. Mitte oma pikkuse poolest vaid sisu. Sulev Ladva ja Margus Pipar kuuluvad mõlemad Eesti auto gala sportautode žüriisse ning peavad valima võitja sellest loetelust: Honda Civic Type R, Hyundai Ioniq 5 N, Maserati GranTurismo, Mazda MX-5, Porsche Taycan ning Toyota GR Yaris.

Võitjat me saates muidugi ei vali, et mitte põnevust rikkuda, aga arutada ning sõidukogemusi meenutada saab küll.

Lisaks õnnestus Sulevil veeta neli päeva ühe väga hinnatud sportautoga Alpine A110 Austria Alpides (kõik need A-tähed alguses...). Kas see on tõesti parem kui Porsche Cayman?

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

02.10.2024 50 m

Esiteks alustame väikse vabandusega, kuna inimliku eksimuse tõttu on saate esimeses pooles Martini heli natuke kehvem kui Tarmo oma. Aga kuulda peaks kõik kenasti olema, sest räägime emotsionaalselt ja kõvasti. Teemaks siis C-kategooria uued küsimused ja see, miks kõik neist läbi kukuvad ja mida arvab asjast transpordiamet ja autokoolid.

Saate teises pooles on külas kolleegid Geeniuse teistest portaalidest. Käisime Martha-Beryl Graubergi (Ärigeenius), Linda-Liis Laikoja (Digipro), Kert Avasalu (Autogeenius) ja Margus Pipraga (Autoleht) Leedus elektriautode kestvussõidul Enefit EV24h Race. Mitmedki meist olid esmakordselt ringrajal ja kohtusid esmakordselt ka elektriautoga. Seiklus missugune! Osad olid nõus stuudiosse isegi oma kogemust jagama tulema.

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist. 

25.09.2024 51 m

Te lugesite õigesti ja see vastab kõik tõele. Autotunnil läheb eetrisse 300. episood ja täiesti juhuslikult on seekordsed proovisõidud sellised, et ise ka ei usu! Sestap sai saade ka ekstra pikk.

Saatekülalisteks on Karl Salumäe Äripäevast ja vabakutseline autoajakirjanik Tõnu Korrol. Kolme peale kokku saime sellise sõidusaate, mida niipea järgi ei tee. Lamborghinidega Itaalias, Porsche Turbodega Eestis ja Rumeenia Transfagarasani mägiteel ning lõpuks veel kaks (noor)klassikut Eestist.

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

13.09.2024 1h 26 m

Saates on seekord Rohe.geenius.ee toimetaja Ivar Soopan, kes käis Pariisis Toyota suurel tehnoloogiaüritusel ning sai ka mõnda sõidukit proovida. Räägimegi tulevikukütustest ja sellest, kuhu automaailm võiks liikuda.

Aga päris kütustele pidama ei jää. Ivar räägib, kuidas ta põhupalli Minisse toppis, mis auto ta hiljuti ostis ning kvoodi-Mitsudest.

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

06.09.2024 52 m

Uues Autotunnis võtame fookusesse teeremondi ja uurime spetsialistidelt, kas tõesti on see kõigi aja ja raha mõistlik kasutus, kui suurel ehitusobjektil kaks igavlevat tüüpi suitsu teevad, sel ajal kui tuhanded on ummikus? Või on sellel ikka põhjus...

Tarmo sõitis Itaalias rendiautoga, Martin uuris Teslade müügikuulutusi ning Tallinnas saab nalja. Lisaks sõidame uue Renault' linnamaasturiga.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

02.09.2024 48 m

Täna räägime Eesti elektriautode laadimistaristust, milline on selle seis, kus on turul jõujooned ja kas Eesti turg on meie naaberriikidest kuidagi ka erinev? Kui palju peaks Eestis olema elektriautosid, et turu haaramise faasist saaks päriselt ka äri ja millal see võiks juhtuda?

Saates on külas Eleporti Eesti turu juht Kaupo Eerme ja Enefit Volti ärijuht Kert Pääbo.

Saatejuht on Martin Mets.

21.08.2024 45 m

Saade, mis on kirju nagu Volkswagen Polo Harlekin. Räägime surematutest mootorratturitest, Eesti ilmselt kõige kauem planeerimises olnud teeremondist, autorendist välismaal ja pop-up rattateest Tallinnas. Just, selline asi on valimisel.

Lisaks ka kiiruskaameratest, aga päris kommunaalsaade pole, sest sõitsime korraks sisuliselt prototüübiga ehk uue Ford Exploreriga. Käisime Aston Martini poe avamisel ning juttu tuleb ka ühest uuest hüperautost.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

14.08.2024 46 m

Selle autotunni fookusteema on täisteenusrent. Kõlab justkui hästi, et fikseeritud summa eest kuus on autopidamine täiesti muretu. Kas ikka on? Mida peab täisteenusrenti valides teadma ja kellele see üldse mõeldud on? Seda aitab lahti rääkida Andrus Valma Mobire Grupist.

Aga enne seda mõtiskleb Tarmo teemal hübriid vs diisel, Martin Mets jääb napilt ellu, vaatame jälle automüügi numbritele otsa ning tutvume Cupra uute autodega.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

06.08.2024 40 m

Stuudios on seekord Youngtimer Camp 2024 žürii esimees ja autoajakirjanik Tõnu Korrol, kes teeb põhjaliku eelvaate, mida seekordselt näituselt oodata on. 

Ja kui Tõnu juba stuudios, siis räägime tema sõitudest BMW Z3, Saab 9-3 ja Alfa Romeo GTV Spider avaautodega ning tänaseks ikka väga haruldaste Audi Quattro ja Lexus LS400'ga.

Sekka ka paar särtsakamat autouudist ja saigi jälle väga hea saade!

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

25.07.2024 46 m

Selles Autotunnis räägib Margus Pipar oma unistuste reisist Saksamaale, kus külastas mitmeid tehnikamuuseume ning pääses ka kohtadesse, kuhu tavainimest ei lasta.

Lisaks oli ta mingil põhjusel nõus istuma Stefan Arandi kõrvalistmel F2 demopaadis ning sõitma üle Harku järve ebainimliku kiirusega ning mitte ainult otse.

Tarmo räägib uue Mazda MX-5 sõidukogemusest ja Margus jagab vanemate versioonide mälestusi.

19.07.2024 42 m

Viimastel nädalatel on meedias ilmunud mitmeid lugusid elektriautode kohta, mis ühel või teisel viisil toovad välja erinevaid probleeme. Üks neist ka meie sulest, kus uurisime, kas Saksamaa ja teiste riikide tehnoülevaatuste statistika väga kehvad tulemused elektriautodel on suur probleem?

Aga muidugi mitte ainult sellest. Tarmo on hull fomo ja probleem Fordi uue mudelinimega. Martinil ei ole, aga tema tahab lauale tuua Rapla kuulsad kummipostid. Räägime ka võltsitud Ferraridest ja muidugi automüügi tulemustest.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

12.07.2024 40 m

Juuli esimeses Autotunnis võtame läbi mõned olulised kommunaalteemad, millest üks on Otepääle tehtud liikluslahendus, mis tekitab rohkem küsimusi kui annab vastuseid.

Rootslased sõitsid väga kiiresti autoga ja Tarmo on moodsa tehnikaga hädas. 

Mis veel, seda kuula juba ise. Saatejuhid on Martin Mets ja Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

05.07.2024 39 m

Saatekülaline Sulev Ladva jagab oma kogemusi show-rallilt Drivestonia, kus Eesti teedel läbisid kiired ja veel kiiremad autod üle 600 kilomeetri, millest osa oli ka ilma kiiruspiiranguteta.

Vana Le Mansi hundina teeb Sulev ka tagasivaate selle aasta olulisematele seikadele ning eelvaate 29.06 startivale Spa 24h sõidule, mida ta Autogeeniuses ka live-blogina kajastab.

Ja siis võtame ette kaks uut V-8 mootoriga sportautot, mis on rasked, väga rasked. 

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

28.06.2024 57 m

Tarmo osales autooksjonil, mille ta võitis ja ei võitnud ka. Muidugi vaatame lähemalt uut Bugatti Tourbilloni, mis viib kõik täiesti uuele tasemele.

Muidugi on ka "kommunaaluudiste" plokk, kus vaatame teede-ehitust ja riigilõive. Aga lisaks ka Nissan Leafi akude hinda.

Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

22.06.2024 46 m

Seekordne saade jaguneb põhimõtteliselt kaheks, kus esimeses pooles läbime mitu olulist "kommunaaluudist", mis puudutavad meid kõik ning teises pooles saate kuulata, kuidas toimib "käigukastiga" Ioniq 5 N või milliseid elamusi pakub 950-hobujõuline Taycan Turbo S.

Ahjaa, Tarmo läbis raske kadalipu nimega jalgrattaost ning korraks piilume jälle automüüginumbreid.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

14.06.2024 50 m

Stuudios on seekord külas Margus Kastein, kes on Inbanki Balti äride juht ning juhatuse liige ja seotud ka Mobirega. Seega on tal väga hea ülevaade nii kasutatud autode kui ka uute autode turust.

Kas hobiautot on mõtet laenuga osta? Milline on seis turul enne automaksu ning üldine sissevaade automüügi maailma. 

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

07.06.2024 41 m

Täna võtame ette uue Autoleht Ekstra,  kus ilmus muidugi ka edetabel. Ritta sai 30+9 kasutatud autot hinnakklassis kunni 10 000, kuni 20 000 ja kuni 30 000 eurot. 

Aga lisaks mõõtsime ka hobiautode kütusekulu, käisime mitmel seiklusel ja panime Peeter Koppeli Maserati rooli.

Hästi veidi ka liiklusest, automaksust ja seadustest. Saatejuhid Martin Mets ja keskmisest väsinum Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

31.05.2024 37 m

Selles saates on kaks teemat, aga see-eest suured ja põhjalikud ning selleks on appi tulnud Raiko Ausmees Masinawärgist ja off-roadi spetsialist ning Eesti autospordi liidu 4x4 komitee liige Tormi Tamm.

Kõigepealt võtame kokku hooaja esimese ja väga suurelt ette võetud Open Tracki rajapäeva Porsche Ringil Pärnus. Kes osalesid, mis aegu sõideti ja kuidas üritus üldiselt õnnestus? 

Põhjalikult räägime aga maastikusõidust. Kuidas end ette valmistada, kui on suur soov oma ATV-d, linnamaasturit või juba väheke võimekamat mudakolli niimoodi proovida, et maaomanikega tülli ei läheks, vangimajja ei pandaks ja auto ka terveks jääks (enam-vähem)?

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

24.05.2024 39 m

Päike paistab, ilm on hea ja seetõttu oleme positiivses meeleolus ja viriseme pigem vähem. Aga mõned asjad, mis maailmas valesti, võtame siiski ette. Näiteks start-stop süsteemi.

Käime kiirelt ka sõitmas ning menüüs on Kia EV9, Citroen Berlingo, Renault Austral ja Škoda Kodiaq. Kõik väga mõistliku hinnaga autod. Jah, isegi Kia EV9. 

Ja nagu ikka, teemasid on veel, aga kõike ei saa ju ette ära rääkida! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

17.05.2024 48 m

Selles saates on teemaks üks rõõmus sündumus. Autogeeniuse portaal sai seitsme aastaseks ja sellega seoses vaatame, mis tehtud ja kuidas see sündis. 

Edasi läheb tõsisemaks, sest teemaks tuleb nii kindlustuse hinnatõus, uus lähenemine automaksule ning üldine auto omamise hinnatõus. Meil on numbrid!

Ja nagu ikka, jutt käib ühest seinast teise ja kõik see on jube tore!

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

10.05.2024 55 m

Seekord on saates ainult üks, aga see-eest väga põhjalik teema. Liikluspsühholoog Inna Gorislavskaja vastab meie küsimustele ja teema saab põhimõtteliselt kokku võtta, et miks me oleme sellised nagu me oleme?

Miks suvekuudel liiklus ohtlikum on? Kas kõik üldse on võimelised normaalselt liiklema? Kuidas karistused ja kampaaniad mõjuvad? Ja palju muid asju, mis vestluse käigus välja kooruvad.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

03.05.2024 1h 8 m

Saade keskendub seekord liiklusele, sest transpordiamet avalikustas keskmise kiiruse kaamerate testi tulemused ning need on loomulikult rahva jälle kaheks löönud. Meil justkui nagu oleks tohutut probleem ja samas ... ei ole ka?

Võtame ette ka kummipostid, politsei küsitava karistuspoliitika, aga ka ühe väga praktilise ja olulise igapäeva teema nagu naastrehvid. Tasub kuulata, sest meil on teile konkreetne vastus igavikulisele küsimusele!

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

26.04.2024 48 m

Autolehel oli vahepeal 25. juubel. Margus Pipar räägib, kuidas iidsel ajal autoajakirjandust tehti ning millised olid tema esimesed sammud sel raskel rajal.

Tallinnas avati uus Maserati esindus, Porschel tuli Cayenne'i võimsam versioon ja liiklustalgud lõppesid. Lisaks lugu sellest, kuidas ka andmebaaside ajastul võib autoostuga valusalt vastu näppe saada.

Sõiduproovis on 7 (!) erinevat autot ja mitmed neist Eesti läbi aastate lemmikud: Toyota Camry ja Land Cruiser, Škoda Superb ja Kodiaq, Volkswagen Passat, Citroen C5 X ja Peugeot 508.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.

22.04.2024 59 m

Ärikäigu 38. osa külaliseks on raamatupidaja ja ettevõtja Virge Ratassepp, kes räägib, miks raamatupidajad erilise hoolega kalendrit jälgivad ja mis on nende jaoks kõige tähtsamad kuupäevad.

Saame teada, kes on raamatupidamisettevõtte jaoks ideaalsed kliendid ja mida teevad raamatupidajad siis, kui ettevõtja plaanib mõnd hämarat skeemi?

Kuuleme, kui kaua võtab aega majandusaasta aruande tegemine ning kes on firmade masskustutamise juures olnud võitjad ja kes kaotajad?

Saame ka teada, milliste võlgade puhul läheb raamatupidaja peas pirn põlema, mitmel ettevõttel ja miks on Virge soovitanud ise asjad kokku pakkida ja mitu firmat on ta hädast välja päästnud?

Saadet juhivad Geeniuse ajakirjanikud Martha-Beryl Grauberg ja Kaire-Külli Vaatmann.

12.04.2024 54 m

Tarmol vedas ning sai minna uue Toyota Camryga sõitma... Californiasse. Aga nii kaugele paariks päevaks ju normaalne inimene ei lenda, seega Tarmo maandus kolm päeva varem ja täitis need taas bensiinilõhnaga.

Aga mitte ainult, ka elektriautod on teema. Ta käis näiteks elektriautode kogunemisel, kus oli 20 Cybertrucki ja kohal Tesla peadisainer Franz von Holzahausen.

Käis ka hiiglaslikul hot rod'i festivalil, rentis lahtise Porsche ja sai tänu sellele Los Angeles'i autokultuuri jälle seestpoolt näha.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

 

09.04.2024 46 m

Seekord on stuudiosse taas Raiko Ausmees Masinawärgist, kes teeb ülevaate, kuidas meil mootorispordis läheb. Ja tundub, et läheb hästi. Ott Tänakut teavad kõik, aga tegelikult käib erinevates sarjades kõva andmine ja eestlased on saanud mitmel pool jala ukse vahele. 

Aga räägime ka värskest nimekirjast, kus on välja toodud kõige räpasemad ja kõige loodussõbralikumad uued autod. Seda siis kogu elutsükli vältel. 

Ja küll me Raikoga mõne teema veel leiame. 

Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.

29.03.2024 43 m

Nädala sündmuste puhul jäi Tarmole silma politsei veider lahendus konfiskeeritud radaripüüdjate osas ja Martinile üks väga oluline statistika, mida riik meile endale sobivalt serveerib. Me ei ole rahul.

Lisaks räägime selle hooaja suverehvide testitulemustest, auto ostmisest internetist ja sellest, kas tanklas saab ikka õige koguse kütust.

Proovisõidus on täiesti uued Peugeot e-3008 ja Renault Scenic E-Tech elektrimaasturid. Kumb prantslane on parem?

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

22.03.2024 45 m

Saate põhiteema on transpordiameti sõidueksamid, mille puhul avaandmete analüüs näitab, et hämmastavalt palju oleneb läbimine sellest, millise eksamineerija juurde satud. Kuidas see on võimalik ja mida arvab asjast transpordiamet ning spetsialisid?

Põgusalt räägime ka "Ferrari" filmi autodest, mille leidmise eest hoolitses eestlane, ühest ägedast garaažist ja avastusest, mida Tarmo tegi kahe elektriauto esitlusel.

Stuudios on Tarmo Tähepõld, Martin Mets ja Kert Avasalu Geeniuse uudisteportaalist.

18.03.2024 42 m

Lekkivatest voolikutest moodsal ajal pääseme? Tahaks loota, sest Tarmo pidi taas tegelema väga tüütu kütuselekkega. Martin jällegi mõtleb, kas trahvimäärade tõstmine elu ohtlikumaks ei tee?

Järjekordne elektriauto saab ootamatult ka sisepõlemismootoriga versiooni, naistepäev on üks ohtlik värk ja ekraanile ei tohi liiga palju asju ka kolida. Kommunaaluudistes räägime Aafrika soolast, mis meie autosid veel eriti määrib. 

Proovisõidus on rohkem kui 1100 hobujõudu ja need jagunevad vaid kahe auto vahel. Kogumass on neil omakorda 5,5 tonni. Kas Ameerika hullus täidab ka meie tänavad?

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist. 

08.03.2024 45 m

Tahtsime rääkida tegelikult lausa kolmest väga olulisest Volkswagenist, aga õnneks napilt enne saadetud meenus üks tõsiasi, mis oleks võinud lõppeda meile väga valusalt. Aga uue Tiguani ja ID.7 võtame küll juppideks.

Lisaks uuest Renault 5 retroautost, Elon Muski "geniaalsest" ideest ja kurvast tõdemusest, et üks väga kihvt autoklass on põhimõtteliselt kadunud. 

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist. 

01.03.2024 55 m
Seekordne Autotund sai raasike tõsisem. Kutsusime külla Silver Jakobsoni riigikontrollist, kes aitab meil lahti seletada hiljuti avaldatud auditi. Nimelt selgus kurb tõsisasi, et liiklusohutusprogramm on meil võimas ja suuresõnaline, aga raha nende asjade elluviimiseks pehmelt öeldes napib. Mis siis saab? Aga natuke jääb aega ka muuks. Tarmo on ludiit ja "buumer" ning ei taha autosse ChatGPT'd, vaatasime väga lahedat filmi Eesti päikeseautost ja üle pika aja saame ka kütusehindade kujunemise üle arutleda. Muidugi ilma igasuguse sarkasmita.  Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
23.02.2024 43 m

Seekord on proovisõidus kaks päris põnevat autot - soodne GWM Ora 03 Hiinast ja Mazda pöördkolbmootoriga pistikhübriid MX-30, mida edasi viib hoopis elektrimootor. Vot, kus mõtlevad välja!

Lisaks arutame, kuidas eetiliselt autot osta, korraks pöördume veel tagasi Tallinna kiiruspiirangute juurde, räägime uuest Mini Cooperist ja BMW hiiglaslikust 5. seeriast.

Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.

16.02.2024 59 m
Tänane põhiteema on eelmises saates lubatud Saksamaa tehnoülevaatuste statistika autode kohta, mis toodetud 2009-2019. Üllatusi on neis tabelites päris palju ja seda kommenteerida aitab meie kasutatud autode guru Margus Pipar Autolehest. Aga teemasid saates teisigi: Tarmo sõitis proovikaga kraavi, autod on (üllatus-üllatus) liiga suured ja osalt on selles süüdi Euroopa liit ise, Porsche uuendas Taycani ja luksusmaasturid müüvad Eestis hästi. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
09.02.2024 56 m
Tarmo avastas, et Eestist on kõik soodsad pikapid ära ostetud. Martin imestab, et rohepööre on juba takerdunud. Selgitame, miks Tallinnas enam elektriautoga ja taksoga ühel bussirajal ei tohi sõita. Tutvustame uut elektri-Macani ja Toyota toredat lähenemist erimudelitele ning Dacia uut Dakari autot.  Proovisõidus on 385-hobujõuline Nissan Ariya, mis ei olegi väga kiire. Ja see on hea! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
30.01.2024 45 m
Autotunnis analüüsime, nagu ikka, et mis pagan liikluses toimub?! Aga seejärel võtame sõbralikuma tooni ja räägime ühest peatselt Eestisse jõudvast Hiina elektriautost, Teslade vastupidavusest ja Tallinna uutest kiiruspiirangutest. Proovisõidus on väga värske Volvo EX30, mis on muuseas Volvo valiku hetkeil soodsaim auto. Ja seejuures täiselektriline! Saatejuhid on Martin Mets ja Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
21.01.2024 49 m
Seekordne saade sai mitmekülgne ja sisukas, nagu alati. Tarmo selgitab, mis teda talvel rõõmustab, Martin jagab elektriautoomanike nördimust.  Tõsisematest teemadest räägime sellest, miks eelmine aasta ikka nii palju inimesi liikluses hukkus ja kas tõesti midagi teha ei anna? Natuke veel ka Riviani juttu, eelmise aasta automüügi kokkuvõte ning uue Land Cruiseri hindadest! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
12.01.2024 48 m
Uue aasta esimene saade sai ekstrapikk. Mis pole püsikuulajatele üllatus, kui stuudios on Raiko Ausmees Masinawärgist. Raiko on sõitnud rohkelt Maxustega, lööb eemalt kaasa Dakari rallil ja korraldab Eesti auto valimist. Enamikel teemadel leiavad saatejuhid ühise keele, aga mitte alati. Aasta alguseks kohe ka proovisõit, mis ka proovisõit on - 823-hobujõuline elektrikastikas Ameerikast nimega Rivian R1T.  Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
05.01.2024 1h 9 m
Stuudios on Martin Harak, kes andis välja ilusa ja huvitava raamatu "50 tähelepanuväärset F1 autot läbi ajaloo". Miks ta seda tegi, kuidas valik sündis ning kui raske sellise teose kokku panemine on?  Kuna Martin on samuti olnud aastaid juba Alfa Romeo autode fänn, siis muidugi ei lase Tarmo seda võimalust käest, et Alfa-juttu teha. Lisaks vaatame põgusalt tagasi möödunud vormelihooajale ja saame ka vastuse, miks Martin hetkel hoopis elektriautoga sõidab. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
20.12.2023 39 m
Seekord pöörame pilgu lõunaosariikidesse, kus talv on tekitanud rohkelt probleeme. Seome selle osavalt oma proovisõiduga, kus uue Tesla Model 3'ga sõitsime just nimelt sinna ning hakkasime laadijat otsima. Muidugi võtame ette ka auto enda, sest meie Tesla-kogemus polegi väga rikkalik, seega uudistamist on palju. Lisaks uurime, kui palju on ostutoetust saadud nii autode kui ka kastirataste ostuks. Räägime üle õhu tarkvarauuendustest, mida ei kiputa üldse tegema ning Tarmo sai Prahas uut Porsche Panamerat katsuda.  Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
15.12.2023 51 m
Võtame arutada, õigemini rääkisime mitmete müüjatega, et kas paanika ja tormijooks kasutatud autode turul on tulemas või juba alanud? Selgus, et enne seda on veel üks valus asi tabamas. Tarmo selgitab, miks Cybertruck peaks maksma 300 000 eurot ja Martinil on küsimusi LKFi liikluskindlustuse kaardi kohta. Räägime, miks CNG gaasiauto on ühtäkki paljudele paras õnnetus ja viskame kiire pilgu selle aasta erilisematele Eestisse ostetud autodele. Ahjaa, üks uus mudel, ühtlasi maailma üks enim müüdud auto, saabus ametlikult Eesti turule. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
08.12.2023 44 m
Seekordne "Autotund" on kergelt elektrihõnguline, sest uue Autoleht Ekstra fookuses on elektriautode edetabel. Millised on parimad ja kuidas me need valisime? Tesla tõmbas lõpuks katte müügivalmis Cybertruckilt ja avalikustas ka hinnad. Dacia tõmbas ka katte oma uuelt Dusterilt, aga hindu veel ei avaldanud.  Lisaks veel Tarmo hädadest, mis on seotud talve ja Alfa Romeoga ning Martinil on maailmavaatelisi küsimusi liiklusõnnetuste kohta. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
01.12.2023 53 m
Selles saates võtame ette sõiduproovid kahe täiesti uue automargiga. Peaaegu uue, sest KGM on tegelikult endine SsangYong, aga muutunud pole pelgalt nimi, vaid ka omanik. Veelgi põnevam on aga uus Hiina tootja Eesti turul ehk Maxus. Kuidas hiinlased luksusliku mahtuniversaaliga, mis liigub elektri jõul, hakkama said? Muidugi räägime esimesest lumest, Elmo Rendi olukorrast, ainult natuke ka laadimisest ja veidi rohkem "Top Gearist". Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
24.11.2023 57 m
Saates on külas Blacklist Tallinna üks asutajatest Kevin Kaldalu. Räägime, miks see klubi sündis, kes sinna kuuluvad ja muidugi ka autodest. Huvitav on ka see, et Kevin ise ei oma superautot ja on kõigest 20-aastane. Kuidas siis juhtus, et just tema ja ta sõbrad panid aluse praegu enam kui 100st autost koosnevale klubile? Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
17.11.2023 27 m
Stuudios on taas külas vabakutseline autoajakirjanik Tõnu Korrol, kellega arutame, kas Facebook Marketplace on hea koht, kus autot müüa ja mis üldse toimub hetkel selliste autode turul, mis entusiastide silmad särama panevad. Lisaks olulised teemad nagu elektriautoga väga kiiresti tagurpidi sõitmine või siis ülehelikiirusel edaspidi sõitmine. Põhimõtteliselt pakutakse hetkel võimalust sõita 1287 km/h, aga mõningate tingimustega. Ja Tarmo sõitis Kia uue elektrilise hiidmaasturiga, mis on ühtlasi ka kõige kallim Kia, mis kunagi Eestis müüdud. Saatejuht on Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
09.11.2023 55 m
Autotunni fookuses on liikluskindlustuse hinnatõus ja uue seaduse eelnõu. Kas ja miks on hinnad tõusnud ning mis muudatused võivad meid ees oodata? Lisaks uuest Škoda Superbist, Lexuse väga kallist väikebussist, natuke tee-ehitusest ja toredatest proovisõitudest. Üks neist väga ekslusiivne elektrivormel! Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
03.11.2023 53 m